نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

17 دی؛ سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۱۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


17 دی؛ سالروز اجرای طرح استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان ملعون(1314 ش) است.نوشتۀ زیر خاطره ای از حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی است:

کسی از بین مردم فریاد می زد: لابد این دختر خانم هم عاشق یک پسر مسلمان شده و خیال کرده دین اسلام جاده صاف کن عشق اوست! چه اسلامی ، همه حرف است!

گفتم: نه، نه، اشتباه نکنید! این خانم نه عاشق شده و نه با چشم بسته به این راه آمده ، او مدت هاست تحقیق کرده و با بصیرت، دین ما را پذیرفته است.چیزهایی از اسلام می داند که شاید هیچ کدام از شما ندانید!

دختر در آن مجلس مسلمان شد و برای نخستین بار حجاب را پذیرفت.خانواده مسیحی دختر شروع به آزار و اذیت او کردند و روز به روز بر سخت گیری و فشار خویش افزودند. دختر که دیگر در مانده و خسته شده بود، دوباره راه موسسه اسلامی نیویورک را در پیش گرفت و مسئولان مرکز در جریان اوضاع و احوال خود قرار داد. آنان نیز با برخی علمای ایران تماس گرفتند و مطلب را با آنان در میان گذاشتند. سرانجام، کار به اینجا رسید که اگر خطر جانی او را تهدید می کند، اجازه دارد روسری خود را بردارد.

اما شاه بیت غزل اینجا اینجا بود که دختر پرسید: اگر من روسری خود را برندارم و در راه حفظ حجابم کشته شوم، آیا شهید محسوب می شوم؟

پاسخ دادم : آری.

آن گاه با شجاعت و استواری گفت:« به خدا سوگند! روسری خود را بر نمی دارم، هرچند در راه حفظ حجابم، جانم را از دست بدهم.»1

پ.ن:

1. شهید مطهری : بسیاری از ماها مسلمان تقلیدی و جغرافیایی هستیم؛ به این دلیل مسلمان هستیم که پدر و مادرمان مسلمان بوده اند و در منطقه ای یه دنیا آمده و بزرگ شده ایم که مردن آن مسلمان بوده اند. آنچه از نظر واقع با ارزش است، اسلام واقعی است و آن این است که شخص قلباً در مقابل حقیقت تسلیم باشد؛ درِ دل را به روی حقیقت گشوده باشد تا آنچه که حق است، بپذیرد و عمل کند و اسلامی که پذیرفته است براساس تحقیق و کاوش از یک طرف، و تسلیم و بی تعصبی از طرف دیگر باشد.2

2. مردان و زنان کشورمن، تا چه حد پای حجاب و عفت شان ایستاده اند؟؟؟


1.برداشت شده از ماهنامۀ خانۀ خوبان - شماره18

2.شهید مطهری؛ "عدل الهی" ، ص 269  (بازنوشت از کتاب"بهترین آفریننده"....ابوالفضل ابوالقاسمی)

  • محمدعلی حسینی

شما هم نظر بگذارید  (۳۰)

با اجازه لینک شدین ..

پاسخ:
پاسخ:
شما هم لینک شدین.
  • منتظرالمهدی
  • سلام بسیجی خیلی جالب بود. یادمه معلم تاریخ سوم راهنماییمون همیشه میگفت ما ها مسلمون شناسامه ای هستیم اونموقع من میگفتم شما داری توهین میکنی ولی حالا بعد از 4سال فهمیدم بیچاره راست میگفت
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از حضورتون
  • ♥معبــرسایبری بی سنگــــر♥
  • سلام خستــــــه نیــــاشید واقعا جالب و خوب بود و پرمحتــــــوا ممنون و یه تشکر دیگه بابت اطلاع رسانیتــــــون مایل به تبادل لینک و بنر بودید خبر بدید یاعلی همسنگـــــر

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.سلامت باشید...خواهش می کنم....
    شما هم لینک شدید و هم لوگوی تان در وبلاگ قرار گرفت.
    موفق باشید
  • خــآدم ســآیبری
  • سلام
    ممنون از مطلب جالبتون
    استفاده کردیم
    یاعلی
  • هیئت میثاق با شهدا اراک
  • سلام
    خیلی جالب بود
    التماس دعا برادر
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/27496
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
  • طلیعه داران
  • سلام
    خدا قوت
    بله متاسفانه امروزه کسی از توحید و نبوت و امامت و عدل نمیپرسد در صورتی که در اصول دین تقلید((حرام)) است
    اما در فروع دین که باید تقلید کرد ماشاءالله
    چرا نباید این موسیقی رو گوش بدم؟
    چرا خداگفته فقط صورت و دستها از مچ؟
    چرا نماز؟
    چرا روزه؟

    ادم تا کسی رو نشناسه نمیتونه دوستش داشته باشه ، تا عاشق کسی نباشه نمیتونه هرچی که گفت بگه چشم بخاطر تو

    خدایا ما رو تسلیم خودت کن
    التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.بله .سوال در مسائل تقلیدی خیلی بیشتر است.
    ممنون از پیامتون.درست می فرمایید
  • طلیعه داران
  • از بچه های طلیعه حکمت هستید؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    نه.چی هست؟
    سلام
    مطالب بسیار پربار هستند
    اگر مایل به تبادل لینک هستید اطلاع دهید موفق باشید یاحق

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما لینک شدید...
    سلام علیکم
    ممنون از حضورتون
    -------------------------
    خیلی مطلبتون تأمل بر انگیز بود .تشـــــــــــــــــکر
    -------------------------
    مبادا به این دنیای مادی دل ببندید که ارزشی ندارد و در آخر باید با دست خالی و چند متری پارچه سفید برویم در یک جای تنگ و تاریک. (شهید عباس فرجی )
    -------------------------
    یه بسیجی 15 ساله رو آوردن بیمارستان.به شدت زخمی شده بود
    دیدم لباش تکون می خوره.گوشم رو بردم کنار دهانش
    گفت: خواهر! تو رو به لب تشنه امام حسین علیه السلام بهم آب بده ، خیلی تشنمه!
    آتیشم زد ! خواستم بهش اب بدم که دکتر گفت براش ضرر داره.یه پارچه خیس برداشتم و کشیدم روی لباش تا از عطشش کم بشه
    بنده خدا پارچه رو می مکید و مدام تقاضای آب می کرد.آخرش هم تشنه شهید شد...

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.خواهش می کنم.

    این جریانی که از این شهید 15 ساله نقل کردید رو فکر کنم یه جا خوندم.به احتمال زیاد این روایت از زبان شهید مریم فرهانیان بیان شده است.
    موفق باشید.
    سلام ممنون از حضورتون
    با افتخار لینک شدید
    منتظر نظرات و انتقادات شما هستم
    یا حق

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    سلام همکار عزیز

    پست زیبایی بود
    کاش همه مسلمان واقعی باشیم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از حضورتون
    سَلآم
    مَمنون از دَعوتتـون
    مَطلب جـآلبی بـود
    موفَـق بآشـیـد
    یـآعَلی
  • محمدحسین
  • سلام و درود
    .
    .
    .
    .
    سعادت در این است از مسلمان شناسنامه ای در اییم و دلخوش به شور مذهبیمون نباشم...

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از نظرتون
    حجاب، سکوی پرواز زن به سمت آسمان است
    افسوس که برخی به زمین عادت کرده اند ...
    .
    .
    بسیار عالی بود
  • طاها ریحانی
  • سلام

    خدایم را دوست دارم چون وفادارترین است
    و شاید به رسم همین وفاداریست که دوستانم را به او میسپارم . . .

    منتظر حضور و نظرات مفیدتون هستم
    ارادتمند. ریحانی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.مطلب خوبی نوشتید.به وبلاگتون اومدم
  • گلستان بلاگ
  • سلام
    با تشکر از مطلب خوب شما
    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.
    http://golestanblog.ir/?p=13516
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
    جان ما فدای حجاب
  • ♥معبر سایبری بی سنگر
  • سلام علیکم با یــــــــــه آپ منتظــــر و چشم به راهتـــــونیمـ.....

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم.چشم.اومدم
  • فرهنگ الهی
  • سلام
    بله اتفاقا اسلام جاده صاف کن عشق انسان به خداست.
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از حضورتون
  • باران (رازی در منتهی الیه مشرق)
  • احسنت!
    کاش یه جو از همّت و اعتقاد اون خانوم رو بعضی از ماها داشتیم!
    سلام
    دعوتید به یک پست جالب و قابل تامل

    ایام به کام

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.بله.جالب بود.
  • طلیعه داران
  • طلیعه حکمت: دوره تربیت مربی اثار شهید مطهری
  • غروب شلمچه
  • این چـــــــــــادر را...واین حجـــــــــــــابم را...دوست دارم!
    این چادر را...واین حجابم را...دوست دارم!خودم دوست دارم...
    نه به اجبار پدر و نه به قانون مدرسه!
    من خود این چادر را...و این سیاهی تمام قد را دوست دارم...و حاضر نیستم باتمام آرزوهای رنگانگ دنیا...وبا تمام راحتی ها... یا راحت تر بگویم:
    ...حاضر نیستم با تمام دنیایم عوضش کنم...حجابم مال من است...حق من است...چه در گرماهای آتش گونه...و چه در سرماهای سوزناک....درست است...گرم است...اما مال من است!به خنکای تابستان هم نمی فروشمش!دست و پا گیر؟خب باید دست و پا را بگیرد از دست درازی ها و قدم های اشتباه!
    دوستش دارم و نمی فروشمش!
    آسودگی ام تا حال از باران نگاه عالمیان را خودم انتخاب کردم و دوستش دارم!
    ذوق خارج از خانه بودنم به چادری بودنم است...به این که از حق خودم دفاع کنم...
    من چادرم را دوووووست دارم
    التماس دوعا
  • عطرکربلا
  • سلام همسنگــــــــــر.....
    به ما هم سربزنید واگر تشریف آوردید مارو ازنظرات خوبتون محرم نکنید

    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.چشم.اومدم
    حضرت امام سجاد (ع) در رساله حقوقیه خود می فرماید: حق چشم تو آن است که آن را از ناروا بپوشانی و با چشمانت عبرت بیاموزی و از هرزه نگری پرهیز کنی.

    بله ! سلامت فکر و روان جامعه و زندگی اجتماعی انسان ها با گناه نکردن تضمین می شود چون چشم می بیند و دل آرزو می کند و نفس تلاش می کند که این خواسته دل و دیده را برآورده کند به همین دلیل بهترین راه مقابله با گناه نکردن است. به قول بابا طاهر :

    بسازم خنجری نیشش ز فولاد

    زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

    خطر نگاه گاهی غیر قابل جبران است و روح را متحول و منحرف می سازد و روان را حتی زندگی اجتماعی را دگرگون می کند به همین دلیل امامان معصوم پیروان خود را از نگاه های غیر مجاز بر حذر داشته اند.

    حضرت امام صادق (ع) فرمود: نگاه تیری است از تیرهای مسموم شیطان! چه بسیار نگاههایی که حسرت طولانی به بار می آورد.

    چه تعبیر زیبایی تیر مسموم ! اگر سم خود هدفش را نکشت ولی آثار آن کشنده است به همین دلیل گاه یک نگاه چند لحظه ای به صحنه های مستهجن و محرک یک عمر آثار در روح و روان انسان تاثیر مخرب می گذارد وحتی ممکن است بنیان خانه روح و تقوای آدمی را متزلزل سازد ، به همین دلیل فردای قیامت که روز رستاخیز انرژی های خوب و بد است چشمانی که با حرام پر شده از میخ های آتشین پر خواهد بود..

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از پیامی که فرستاید.واقعا عبرت آموز بود.خدا خیرتون بده.
    یاعلی
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " کشف حجاب رضا قلدر، بوته‌ی آزمایش اسلام واقعی زنان ایران "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/20488
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام علی (علیه‌السّلام): هر کس چشم خود را [از نامحرم] فرو بندد، قلبش راحت می‌شود."
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از حدیث زیباتون
  • هیئت انصار العباس(مجنون العباس)کرمانشاه
  • سلام با افتخار لینک شدید لطفا ما رو با نام"هیئت انصار العباس(مجنون العباس)کرمانشاه"لینک کنید وبه ما خبر بدهید با تشکر

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون شما لینک شدید.
  • خورشید دل آرا
  • مطالبتون عالی بودن.
    به وب منم سر بزنید.نظر یادتون نره.
    "ارزش سختی‌های روزگار را باید دانست ، آنها آمده اند تا ما را نیرومندتر سازند ."
  • سـردار خـــیـــبــر
  • بسم رب الشهدا والصدیقین
    ســـــلام
    آن روزها تو و همرزمان غیورت شهید شدید تا اسلام زنده بماند
    این روزها من و ما باید زنده بمانیم تا اسلام شهید نشود
    آن روزها سنگر تو ، در قلب جبهه های نبرد بود
    این روزها سنگر من، درس و دانشگاه و علم آموزی است برای پیشرفت وطنم
    آن روزها دشمن پشت مرزها بود و گهگاه حمله میکرد
    این روزها دشمن توسط رسانه هایش به حریم خانه ام وارد شده است
    آن روزها سلاح تو ، توپ ، تانک ، تفنگ و آر پی جی بود
    این روزها سلاح من، ایمان، اعتقاد، علم و فرهنگم است
    آن روزها با ایمان و توکل به خدا، جانت را در راه خدا و دفاع از کشورت هدیه دادی
    این روزها من مانده ام و دنیایی از شرمندگی ها در برابر رشادتهای تو و تمام مردان خدا....
    ................................التــماس دعا............................
    پاسخ:
    سلام.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی