نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

خندۀ پیامبر

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۱۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سه روز از تولد محمد صلی الله علیه و آله گذشته بود. پدربزرگش – عبدالمطلب – نزد آمنه آمد تا نوۀ عزیزش را ببیند.وقتی چشم عبدالمطلب به جمال زیبای محمد افتاد، او را گرفت و با مهربانی بوسید و گفت:« خدای را سپاس که تو را – همان طور که وعدۀ آمدنت را داده بود – به ما عطا کرد.از امروز دیگر برایم فرقی نمی کند که بمیرم یا نه.» این را گفت و محمد را به آمنه داد.

محمد در آغوش مادر خوشحال شده بود.مانند کودک یکساله با هوشیاری به اطراف نگاه می کرد و به روی پدربزرگ و مادرش می خندید.

عبدالمطلب به آمنه گفت:« ای آمنه! از فرزندم مراقبت کن که به زودی به مقام بزرگی خواهد رسید.»1

نکته ها:

1.از اینکه عبد المطلب، نوه اش را مهربانانه بوسید و او را نوازش کرد، روشن می شود که عبدالمطلب نیز شخصی خوش اخلاق و مهربان بوده است.

2.سخن وی که گفت:« خدای را سپاس که تو را – همان طور که وعدۀ آمدنت را داده بود – به ما عطا کرد.» دلیل آن است که گذشته از یهود و نصارای ساکن در منطقۀ حجاز که به وسیلۀ بشارت های پیامبرانشان از بعثت پیامبر با خبر بودند، خاندان خود پیامبر نیز از این موضوع خبر داشتند.

3.آگاهی عبدالمطلب از پیامبر شدن نوه اش به قدری بود که به عروش آمنه گفت:« ای آمنه ! از فرزندم  مراقبت کن که به زودی به مقام بزرگی خواهد رسید.»


1.بحار الانوار ، ج 15 ، ص 329

تمامی مطالب این پست از کتاب"تبسم آفتاب"(نویسنده:"غلامرضا حیدری ابهری" و انتشارات دلیل ما) برداشت شده است.

  • محمدعلی حسینی

شما هم نظر بگذارید  (۱۶)

پیامبر اکرم (ص) میفرمایند :

هرکس صلوات بر من را در نوشته ای بنویسد تا زمانی که آن نوشته باقی است ، فرشتگان برای او استغفار می طلبند .


عیدتون ستاره بارون..............
مردن چقدر حوصله می‏خواهد
بی‏ آنکه در سراسر عمرت
یک روز, یک نفس
بی حس مرگ زیسته باشی!
امضای تازهء من
دیگر
امضای روزهای دبستان نیست
ای کاش
آن نام را دوباره
پیدا کنم
ای کاش
آن کوچه را دوباره ببینم
آنجا که ناگهان
یک روز نام کوچکم از دستم
افتاد
و لابه‏ لای خاطره‏ ها گم شد
آنجا که
یک کودک غریبه
با چشمهای کودکی من نشسته است
از دور
لبخند او چقدر شبیه من است!
آه, ای شباهت دور!
ای چشمهای مغرور!
این روزها که جرأت دیوانگی کم است
بگذار باز هم به تو برگردم!
بگذار دست کم
گاهی تو را به خواب ببینم!
بگذار در خیال تو باشم!
بگذار ...
بگذریم!
این روزها
خیلی برای گریه دلم تنگ است!



قیصر
ای احمدیان به نام احمد صلوات

هر دم به هزار ساعت از دم صلوات

از نور محمدی دلم مسرورست
پیوسته بگو تو بر محمد صلوات



***اللهم صلی علی محمد و آل محمد***

ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)بر شما مبارکباد
  • گلستان بلاگ
  • سلام
    با تشکر از مطلب خوب شما
    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/?p=14165
  • طلیعه داران
  • عید شما مبارک
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/29816
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
  • مهمان خدا
  • شلام
    باافتخار لینک شدید
    التماس دعا
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما هم لینک شدید
  • سیدمحمود
  • سلام

    اگر" نُقل مجالس " تقسیم بشه چکار باید کرد؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    جاااااااااااااااااااااااان
  • یا ساقی عطاشی کربلا
  • سلام ممنونم از حضورتون خیلی عالی بود

    با افتخار لینگ شدین
    سلام
    وب خوبی دارید
    موفق باشید.
    [خداحافظ]

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون.
    نظر لطف شماست
    باران
    در سمت توام
    دلم باران ، دستم باران
    دهانم باران ، چشمم باران
    روزم را با بندگی تو پا گشا می کنم ...
    هر اذانی که می وزد
    پنجره ها باز می شوند
    یاد تو کوران می کند ...
    هر اسم تو را که صدا می زنم
    ماه در دهانم هزار تکه می شود ...
    کاش من همه بودم
    کاش من همه بودم
    با همه دهان ها تو را صدا می زدم ...
    کفش های ماه را به پا کرده ام
    دوباره عازم توام ...
    تا بوی زلف یار در آبادی من است
    هر لب که خنده ای کند از شادی من است
    زندگی با توست
    زندگی همین حالاست...
    زندگی همین حالاست... محمد صالح علاء
  • سالک ولایت
  • سلام علیکم
    ببخشید از تاخیر ولی الان لینکتان کردم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم.خواهش می کنم
    سلام
    با مطلب " یک چشم گریان و یک لب خندان" به روز هستم.
    موفق و موید باشید.
    یا علی مدد

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.چشم.
    خداوند به سه طریق به دعاها جواب می دهد:
    او می گوید آری و آنچه می خواهی به تو می دهد.
    او میگوید نه و چیز بهتری به تو می دهد.
    او می گوید صبر کن و بهترین را به تو می دهد.

    سلام ممنونم از حضورتون

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " آگاهی عبدالمطلب از مقام پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/21286
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام علی (علیه‌السّلام): استواری شریعت، به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و برپاداشتن حدود است."
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم.ممنون
  • سرباز گمنام
  • شما لینک شدیدددددددددد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی