نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

خدایا، باهمۀ وجود غلط کردم.

يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

استاد شیخ حسین انصاریان می گوید: قبل از انقلاب ، واعظ خیلی معروفی بود که هر جا منبر می رفت، مردم زیادی پای منبرش می نشستند و مجلسش جای سوزن انداختن نداشت.

خیلی هم به من محبت داشت و مرا زیاد به منزلش دعوت می کرد.آن وقت، ساعتی با هم می نشستیم و حرف می زدیم و گاهی درد دلی می کردیم.

یک روز خودش برای من تعریف می کرد که مرا به شهری برای سخنرانی دعوت کردند، ولی جای مناسبی نداشت. لذا ، یک زمین بسیار بزرگ چمن را برای جلسه انتخاب و کردند و شاید نصف مردم آن شهر – که در آن زمان چهل هزار نفر جمعیت داشت- در آن مجلس شرکت می کردند.

از قضا روحانی پیر هشتادساله ای هم بود که از قدیم برای مردم این شهر منبر می رفت و خیلی مورد احترام بود.البته پای منبرش بیست یا بیست و پنج نفر بیشتر نمی نشستند.

ایشان را هم دعوت کرده بودند تا قبل از منبر من، منبر برود.قرار هم این بود که ایشان تا ساعت نه شب منبر برود.

چون در آن شهر منبر دیگری نداشتم، یک شب ساعت هشت و نیم به مجلس رفتم. این شیخ هم منبر بود و حواسش به ساعت نبود که از نه گذشته است و طولش داد.

من هم که بعد از گذشت مدتی کلافه شده بودم، در باطنم گفتم: پیر مرد خیال کرده این جمعیت برای او جمع شده! تو هشتاد سال این جا منبر رفتی،پنجاه نفر هم پای منبرت نیامدند!!

ساعت حدود نه و بیست دقیقه بود که شیخ از منبر آمد پایین و من رفتم که منبر را شروع کنم. در راه رفتن، ما معمولا به هم برمی خوردیم، ولی آن شب چون کمی عصبانی و ناراحت بودم، مقداری راهم را کج کردم تا او را نبینم.

رفتم بالای منبر ، ولی به جان حضرت سیدالشهداء علیه السلام، هرچه فکر کردم در این 20 سال، اول منبر چه می گویم و چطور شروع می کنم، یادم نیامد.

هرچه به ذهنم فشار آوردم، نه بسم الله یادم آمد و نه حتی یک روایت یا آیه.مردم مرا نگاه می کردند و صلوات می فرستادند و من هم مردم را.

خلاصه ، به بهانۀ اینکه عرقم را پاک کنم، عبایم را کشیدم روی صورتم و گفتم: خدایا، با همۀ وجود غلط کردم.آبروی مرا نبر، من اشتباه کردم!

و ناگهان، تمام محفوظاتم برگشت.

در سورۀ یونس آمده است:

«و ان یمسسک الله بضر فلا کاشف له الا هو و ان یردک بخیر فلا راد لفظله.»

و اگر خداوند گزند و آسیبی به تو رساند، آن را جز او برطرف کننده ای نیست. و اگر خیری را برای تو بخواهد، فضل و بخشش او را دفع کننده ای نیست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاد شیح حسین انصاریان


رونوشت از مجلۀ افق پارسایی/ضمیمه هفته نامۀ افق حوزه/فروردین 1393/شماره4

  • محمدعلی حسینی

شما هم نظر بگذارید  (۱۹)

خوب بود
وقتی حالمان ،کارمان،زبانمان،وجودمان با خدا باشد حالمان خدایی می شود کارمان خدایی می شود وجودمان خدایی می شود
همه چیزمان خدایی می شود و در انی هیچ شکی نیست
مستفیض شدیم همسنگر
راوی66
جالب بود
سلام
با تشکر از مطلب خوب شما
این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.
http://golestanblog.ir/%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%8C-%D8%A8%D8%A7%D9%87%D9%85%DB%80-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%BA%D9%84%D8%B7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%85/
منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
  • ایثار و شهادت
  • سلام دوست عزیز
    ممنون از دعوتتون
    پست زیبایی بود
    یاعلی...
    سلام،قشنگ بود...احسنت
    سلام
    وبلاگ بسیار ارزشمندی دارید........مطلب خیلی خوبی بود

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    ممنون
    سلام
    وب خیلی خوبی دارید
    داستان جالبی بود
    ممنون میشوم به من هم سر بزنید
    اگر هم با تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
  • یمنا. عاشق آقام امام خامنه ای
  • بسم الله
    سلام علیکم
    بسیار عالی.....بسیار زیبا و آموزنده.
    جناب مدیر وبلاگ...شاید خدا خواسته بود این وجود چنین داستان و اتفاقی را به من اطلاع بدهید.
    چون تحصیل بنده کمی از منبری ها ندارد.........احسنت.
    دعایمان کنید در راه اسلام و فقط برای اعتلای مذهب شیعه زبان به سخن بگشاییم.
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    موفق باشید
  • کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان
  • تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "زنگان"
    مطلب شما در سایت " کانون وبلاگ نویسان جوان زنجان "و"حرف تو " منتشر شد
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.لینک مطالب خود را جهت انتشار به ما بفرستید.
    هدیه سایت زنگان به شما
    رسول خدا(ص)
    طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلى کُلِّ مُسلِمٍ أَلا إِنَّ اللّه‏َ یُحِبُّ بُغاةَ العِلمِ؛
    طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جویندگان دانش را دوست دارد.
    (مصباح الشریعه،ص13)


    یا علی
    Zanghan.ir
  • مهدشکوفه های منتظر
  • با سلام مطلب بسیار زیبایی بود تشکر باز هم به ما سر بزنید.به امید ظهورش
    سلام داستان جالبی بود!

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    سلام
    جالب بود
    در صورت تمایل برای تبادل لینک اطلاع دهید.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    اینفوگرافی سپاه در گذر زمان+ ای کاش این ضیافت تکذیب شود تا...+ به مناسبت تشکیل شورای انقلاب فرهنگی+ اینفوگرافی ام ابیها
    در وبلاگ جدیدترین دیدارها و پیام های حضرت آقا
  • مذهبی - تشنه ولایت
  • با سلام و ادب فراوان خدمت شما دوست عزیزو گرامی مطالب شما بسیار زیبا کاربردی و مفید است انشالله در پناه حضرت ولی عصر باشی مطالب شما را خواندم هم مطلب حسنی را و هم مطلبی که در مورد آن واعظ منبری نوشته بودید عبرت آموز بود ضمنا بنده نیز به خاطر توهین به ساحت مقدس امام علی نقی (ع, متاسفم به همین دلیل در حال آماده سازی تعدای عکس هستم تا در وب سایت هایم منتشر کنم باز از شما هم تشکر می کنم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.موفق باشید
    یعنی سایتتون با مطالبتون
    20
    20
    20
    موفق باشید
    در پناه الله
    سلام
    مطلب بسیار آموزنده ای بود حداقل برای ما وبلاگ نویسها ( البته خودم رو میگم ) که حاظریم به هر طریقی آمار بازدید رو بالا بببریم
    از مطالب ... گرفته تا تخریب رقبا و...
    خدایا غلط کردم
    استفاده کردم،ممنونم
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ: سلام.
    خواهش می کنم
    سلام
    مطلب تاثیرگذاری بود
    الهی لا تکلنی الی نفسی طرفة عین ابدا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
  • منجی مهربان
  • عالی بود موفق باشید. بازم آدم خوبی بوده با یه غلط کردم ،کارش درست شد.ما که هرچی بگیم ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی