نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

خانم! تشریف می برید مراسم احیاء؟!؟!؟!؟

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام.

در این چند شب قدر که توفیق داشتیم بریم حرم حضرت معصومه (س) و مراسم احیاء رو اون جا باشیم ، یه چیزی بود که آدم رو ناراحت می کرد.یعنی آدم می موند که دلیل این کار، اونم تو این شبای قدر چیه؟ یعنی چی میتونه باشه؟

حالا می دونید کدوم کار رو میگم؟ ....حجاب بد برخی از خانم ها !!!!

ببینید ما همه گناه می کنیم....اشتباه می کنیم....اون کسی هم که بد حجابه، اونم گناه میکنه ( البته بدحجابی یک گناه اجتماعیه)...

همه هم نیاز به توبه داریم.پس شب قدر رو ، قدر می دونیم تا حداقل حداقلش خدا بعضی از گناهان ما رو ببخشه.

اما بعضی از خانم ها حتی تو شب قدر هم حجاب مناسبی ندارند که هم باعث گناه خودشون میشن و هم باعث میشن که بقیه به گناه بیفتن به خصوص پسران نوجوان و جوان.

شاید میگین اصلا به تو چه ربطی داره؟ اونا دوست دارن اینجوری بیان بیرون.تو مگه مفتشی؟

خب باشه ؛ اصلا یه کاری می کنیم؛ من کاری به کار خانم ها ندارم.خانم ها هر طور که میخوان باشن، به قول شما مگه من مفتشم؟؟؟....اما یه سوال:

اون پسر نوجوانی که شب قدر اومده مراسم احیاء، که توبه کنه ،که بگه خدایا غلط کردم ، که بگه خدایا به حق خودت و چهارده معصوم منو ببخش ، چه کار بدی در حق خانم ها کرده که تا میاد بیرون باید چشمش بیفته به یه خانم بدحجاب و فکرش ناخداگاه منحرف بشه و مجبور بشه کل مسیر ، تعداد قطعه سنگ های کف پیاده رو را بشمره؟

حالا تازه این جنبه خوبشه، اومدیم و اون پسر اصلا با همون یک نگاه ناخواسته به گناه افتاد و ....

اونوقت اون خانم بدحجاب میتونه اون دنیا جواب خدا رو بده؟ میتونه به این سوال جواب بده که چرا در شب قدر، شبی که بهتر از هزار ماه است ، موجب گناه یک جوون شده؟؟؟؟؟؟

پ.ن: برای همینه که میگن بد حجابی ، یک گناه اجتماعیه.

شما هم نظر بگذارید  (۱۴)

  • باور ایرانی
  • درهرجغرافیایی که هستی جهت ها تفاوتی ندارد، دامنه های دلت به سمت خدا باشد...
    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    آدم هایی که دل هاشون رو صاف می کنند
    ظاهرشونم درست میشه
    هر آنچه بود گذشت از فضیلت شب قدر...
    امید ما به شب اول محرم توست...
  • گلستان بلاگ
  • سلام
    با تشکر از مطلب خوب شما
    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.
    http://golestanblog.ir/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%A1%D8%9F%D8%9F%D8%9F%D8%9F/
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
    پاسخ:
    سلام.

    ممنون
  • عشق وطن 140
  • سلام خیته نباشید مطلب زیبایی بود واقعا خیلی بده حجاب بعضی از خانوم های ایران.
    موفق باشید التماس دعا
    پاسخ:
    سلام.

    خواهش می کنم.


  • سرباز ولایت
  • سلام دوست عزیز
    شما لینک شدید
    لطفا ما رو هم با عنوان "جای شهدا" لینک کنید:
    http://jayeshohada.ir

    التماس دعا
    یا علی
    پاسخ:
    سلام.

    شما هم لینک شدید
  • من ورهبرم
  • من به یک احساس خالی دلخوشم

    من به گل های خیالی دلخوشم

    در کنار سفره اسطوره ها

    من به یک ظرف سفالی دلخوشم

    مثل اندوه کویر و بغض خاک

    با خیال آبسالی دلخوشم

    سر نهم بر بالش اندوه خویش

    با همین افسرده حالی دل خوشم

    در هجوم رنگ در فصل صدا

    با بهار نقش قالی دلخوشم

    آسمانم: حجم سرد یک قفس

    با غم آسوده بالی دلخوشم

    گرچه اهل این خیابان نیستم

    با هوای این حوالی دلخوشم

    سلام ممنون ازحضورتون

    شماباافتخارلینک شدید

    پاسخ:
    سلام.

    شما هم لینک شدید
    سلام
    ممنون از حضورتون ، متاسفانه بدحجابی و مدگرایی قربانی های زیادی رو میگیره ، روح های زیادی قربانی این گناه اجتماعی میشن که ...
    مدت هاست چشمانم شمارش سنگ فرش های خیابان را شروع کرده ، اما دلم راضیست زمین آرامشی دارد عجیب
    چند ماه هست شما رو لینک کردم و شما هم وب من رو لینک کردید همون چند ماه پیش
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پایدار باشید
    یاعلی ع
    عالی بود.
  • چهار راه آفتابی
  • سلام
    بله واقعا برخی از افراد نمیدونن که چی کار دارن می کنن با ظاهر تماما گناه میرن برای کار مستحبی
    وبتون با افتخار لینک شدید
    پاسخ:
    سلام.

    شما هم لینک شدید
    سلام
    ممنون از حضورتون و دعوتتون
    با تبادل لینک هم موافقم
    شما لینک شدید
    یاحق
    پاسخ:
    سلام.

    ممنون

    شما هم لینک شدید
  • یارخراسانی
  • سلام
    طاعات قبول درگاه حق ان شاالله.
    پست به جا و زیبایی بود.
    شما با افتخار به جمع همسنگرهای ما پیوستید.
    پاسخ:
    سلام.

    من لینک این وبلاگ را در وبلاگ شما پیدا نکردم...اما شما لینک شدید
  • مظهر زیبایی
  • سلام و خدا قوت ...
    شب قدر تموم شد و امیدوارم که همگی استفاده کرده باشیم و توبه واقعی به درگاه الهی کرده باشیم ...
    امیدوارم خانومای عزیز به گناهایی که انجام میدن واقف باشن و زمینه سازی گناه برای بقیه رو فراهم نکنند چون شاید وقت برای جبران این همه حق الناسی که به گردنشون میفته رو نداشته باشند ...
    التماس دعای خالصانه برای فرج
    پاسخ:
    سلام.
    خدا کند تو بیایی و صبح سر بزند
    که بی ستاره ترین شب شب جدایی توست

    بیا که دیدن رویت بهشت موعود است
    بهشت هم آیتی از جلوه خدایی توست

    مولا بخوان تو آیه اَمّن یجیب را
    زیرا که می رسد به اجابت دعای تو

    اول بیا مدینه و بنما که در کجاست
    گمگشته قبر مادر درد آشنای تو

    گر دیده ام ندید رخ دلربای تو
    دل پر زند به سینه من در هوای تو

    خواهم که جای پای ترا بوسه زنم
    در حیرتم که کجاست جای پای تو

    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمدرضا شیخی
  • سلام علیکم.ولادت امام رضا(ع)بر شما مبارک باد.با مطلب فضای مجازی از دیدگاه امام خامنه ای دامت برکاته منتظر نظر شما هستم.هر چه دیده اید یا شنیده اید مطرح کنید برای بهتر شدن مطلب
    پاسخ:
    سلام علیکم 

    موفق باشید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی