نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

غذای خلیفه

يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

روزی در مجلس هارون الرشید - پنجمین خلیفۀ عباسی - که جمعی از اشراف حاضر بودند،صحبت از بهلول و دیوانگی او شد.هنگام خوردن غذا،سفرۀ سلطنتی پهن شد،یک ظرف غذای مخصوص در جلوی هارون گذاردند.هارون غذای خود را به یکی از غلامان داد و گفت: این غذا را برای بهلول ببر،تا شاید بهلول را جذب خود کند.

وقتی غلام غذا را  نزد بهلول که در خرابه ای نشسته بود گذاشت، دید چند سگ در چند قدمی،لاشۀ الاغی را می درند و می خورند.

بهلول غذا را قبول نکرد و به غلام گفت:این غذا را نزد آن سگ ها بذار. غلام گفت:این غذای مخصوص خلیفه بوده و به احترام تو،برایت فرستاده است.توهین به مقام خلیفه نکن.

بهلول گفت: آهسته سخن بگو که اگر سگ ها هم بفهمند،از این غذا نمی خورند.[چه آن اموالِ در تصرف خلیفه حلال و حرامش معلوم نیست!]1


1.حکایت های شنیدنی،ج1،ص12.

برداشت شده از کتاب هزار و یک حکایت عبرت انگیز......محمد حسین محمدی.....انتشارات صالحان

شما هم نظر بگذارید  (۱۹)

سلام
وبلاگتون منو خیلی متعجب زده کرده داداشی
اگه خواستین منو لینک کنین
بهم بگین تامنم شمارو لینک کنم
وبلاگ من:ourmiastarnet.blogfa.com
موضوع:خاطرات من وتو
meccccccccccc
پاسخ:
سلام.
واقعا؟؟؟
مرگ بر آمریکا و اسرائیل

سلام همسنگر
با مطالب جدید بروز هستم
نظر یادتون نره

یاعلی 
پاسخ:
سلام.
موفق باشید
  • فرهنگ الهی
  • سلام


    اگر مردم ایران می خواهند روی پای خودشان بایستند، به استقلال و آزادی دست یابند باید بهای بسیار سنگین آن را هم بپردازند. اینکه از ترس ابر قدرت های پوشالی بیاییم شعار برائت از باطل(مرگ بر آمریکا) را در روز سیزده آبان، روزی که دانشجویان پاک ایران زمین به دست همین دژخیمان و ناجوان مردان به شهادت رسیده اند را حذف کنیم، از ترس این شیاطین دعای فرج را از سایت ریاست جمهوری بردایم و از مواضع اسلامی مان کوتاه بیاییم یعنی دین نداریم! نمی گویم کوتاه می آیند خیر زیرا ما هم مادامی که سکوت پیشه کرده ایم و اعتراضی نمی کنیم با آنان شریکیم!

    آخر از چه بترسیم؟ خدا را شکر می کنیم که شهید شویم اما آنانی باید بترسند که جز این دنیا جایی ندارند آن ها که ستم کرده اند و دنیا را به آخرت فروخته اند. چه بد معامله ای دارند.

    خمینی کبیر:

    «خداوند آنقدر تاکید کرده است ما با آن ها موالات نداشته باشیم، آنوقت برای ارزانی اجناس، ما خودمان را بفروشیم

    مگر ما برای ارزانی انقلاب کرده ایم؟ مگر جوانان ما بی کار بوده اند که برای قیمت مرغ و برنج، به جبهه بشتابند و جانشان را از دست بدهند؟

    اگر پشت سر این انقلاب ارزش های والایی چون استقلال و آزادی و عدالت و رشد و شکوفایی و ... نبود که جهاد معنا نداشت قیام مردم ایران برای خدا و رهایی امت اسلامی بوده است . این انقلابی که اکنون به ما ارث رسیده است حاصل خون پاک هزاران شهید است حاصل زندان رفتن ها و شکنجه شدن ها و استقامت ها است . حاصل کربلا است . حاصل استقامت دل سوخته و داغ دیده ی زینب ها است . صبر و تحمل و رنج در راه این انقلاب از بزرگترین عبادت ها است. ثواب مجاهدین صدر اسلام را دارد. عامل رشد انسان است .

    امام خمینی ره  در همان اوایل انقلاب فرمودند:

     «اگر ما تسلیم آمریکا و ابرقدرت ها می شدیم ، ممکن بود امنیت و رفاه ظاهری درست می شد و قبرستان های ما پر از شهدای عزیز ما نمی گردید، ولی مسلما استقلال و آزادی و شرافتمان از بین می رفت. آیا ما می توانیم نوکر و اسیر آمریکا و دولت های کافر شویم تا بعضی چیزها ارزان شود و شهید و مجروح ندهیم هرگز ملت ایران زیر بار این ننگ نخواهد رفت و تن به این ذلت نخواهد داد. ملت ایران در مقابل آمریکا می ایستد و به امید خداوند پیروز است. »(صحیفه ی نور ج17صفحه51)


    صبحی گره اززمانه واخواهد شد
    رازشب تاربرملا خواهدشد
    درراه ،  عزیزیست که باآمدنش
    هرقطب نما  قبله نماخواهد شد
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • معبر سایبری نسیمی ازبهشت
  • باسلام
    وبلاگ شما در قسمت لینکستان/وبلاگ های فرهنگی لینک گردید.
    لطفا لینک مارا با اسم معبر سایبری نسیمی از بهشت قرار دهید.
    موفق باشید.

     

    پاسخ:
    سلام.شما هم لینک شدید
  • ذولفقار سایبر
  • با سلام و تبریک دهه فجر ، وبسایت ذولفقار سایبر به همت تعدادی از جوانان برای مقابله با جنگ نرم دشمن راهندازی شده است از شما دعوت میشوت علاوه بر بازدید از وب سایت در صورت تمایل به تبادل لینک و لوگو مارا مطلع قرمایید.
    www.sctm.ir
    و من الله توفیق 
    پاسخ:
    سلام.موفق باشید
  • طلبه ی فضول
  • سلام...مطلب زیبایست...ببخشید که مدتی سر نزدم ...مشکل برام پیش اومده بود...در پنا حق 
    پاسخ:
    سلام.خواهش می کنم.
    موفق باشید
  • دختری در انتظار مهدی
  • سلام علیکم
    با مطلبی جدید در خدمتتون هستم صلاح دونستید تشریف بیارید
    یامهدی
    پاسخ:
    سلام.
  • محسن روزبه
  • سلام همشهری
    داستان قشنگیه همینطور زنگ خطری که مواظب لقمه هامون باشیم
    به روزم تشریف بیارید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام.چشم
    سلام 
    ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مبارکتان باد.
    پاسخ:
    سلام.
    دوست کسی است که در کنار او می توانید خودتان باشید.
  • ستاره ی شب
  • موفق باشی

    طرد و نفی عقلانیت فطری و عرفانی از حوزه های علوم دینی


    1001 - طرد و نفی عقلانیت فطری و عرفانی از حوزه های علوم دینی علت العلل این

    ظلمات و ظلمت پرستی است و عذابش هم ابتلای به علوم شیطانی غرب است که اگر به

    همین ترتیب ادامه یابد فاتحه فقه و کلام را هم می خواند و به جایش احتمالاً هرمنوتیک و

    حقوق بشری می نشاند و بساط صرف و نحو را هم می پیچد و آموزش زبانهای فرنگی را

    جایگزین می کند که هم مفیدتر و هم آسانتر است. یک نکته ای را که اخیراً رهبر انقلاب

    گوشزد نمودند که : آیا این عجیب نیست که یک طلبه می تواند همه عمرش را در حوزه

    مشغول علوم دینی باشد و همه مدارج علمی را طی کند بی آنکه حتی یک بار لای قرآن را

    گشوده باشد؟ ( نقل به مضمون ). اینست راز بدبختی های حوزه های علوم دینی ما!

    راز حاکمیت شیطان علوم نقلی و دهرزدگی و سقوط در واژگونسالاری علوم عاریه ای!

    زیرا مهجوریت قرآن در حوزه عین مهجوریت نور عقل و عرفان و تأویل و رسوخ در

    علم است.


    از کتاب " بود و نبود " استاد علی اکبر خانجانی

    لینک دانلود : http://khanjay.com/book/budvanabud.zip

     از سایت : http://khanjany.com 

    و سایت : عرفان زندگی   http://erfan-zendegi.blogfa.com


    دانلود

    مستند الماسی بر کرانه ی آتشفشان

    http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9302
    سلام همسنگری
    با مطالب جدید بروز هستیم به ما سربزنید
    منتظر نظراتتون هستیم

    یاعلی 
    پاسخ:
    سلام.
  • نسیمی از بهشت
  • باسلام
    17 اسفند سالروز شهادت بهترین دوست ، فرمانده و برادر شهیدم است
    منتظر حضورتان جهت شرکت در طرح هایی که برای شادی روحش گذاشته ام هستم
    پس از انتخاب شماره طرح را در قسمت نظرات اعلام فرمائید.
    با تشکر
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام.
    سلام همسنگری
    با پست «یارانه» بروز هستم حتما سربزنید
    نظر یادتون نره

    یاعلی 
    پاسخ:
    سلام.

    سلام همسنگری
    اگه دوست داری نامه الهام چرخنده رو به مسیح علی نژاد بخونید به وبلاگ ما سر بزنید
    بامطالب جدید بروزم
    نظ یادتون نره

    یاعلی 
    پاسخ:
    سلام.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی