نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

غذای حیوانی

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

نیمه شب بود و فضایی معنوی بر آن جمع حاکم شده بود.نور سبزی که از محراب می درخشید، حال و هوای دیگری ایجاد کرده بود.هرکس به کاری مشغول بود.یکی سر بر سجده گذاشته بود.دیگری نماز می خواند.آن طرف تر مردی دعا می کرد و لرزش شانه هایش نشان از چشم اشکبارش داشت.

در این بین مرد عربی که تازه وارد مسجد شده بود، دنبال جای خالی می گشت تا بنشیند و اعمال مسجد سهله1 را انجام دهد.کسی چه می دانست، شاید او هم مثل من می خواست امام زمانش را ببیند و با نگاه مهربان او، دردهای نهفته اش را مداوا نماید.

مرد عرب تا دید نزدیک محراب پر از جمعیت است، به عقب برگشت و به صف های فشردۀ نماز گزاران نگاه کرد.چشمش به جای خالی ای که کنار من بود، افتاد.خود را به من رساند و پرسید:

- جای کسی است؟

- نه.

کنارم نشست و قرآنش را باز کرد.من به نماز ایستادم و او همچنان قرآن می خواند.سپس برخاست و نماز خواند.من نیز تسبیح در دست، صلوات و ذکر فرستادم.پس از مدتی از من پرسید:

- چند وقت است به این مسجد می آیی؟

- حدودا 35 هفته.

- به مرادت نیز رسیده ای؟

- هنوز نه.

نمی خواستم با او سخن بگویم.آخر مسجد سهله که جای حرف زدن نبود.من پاسخ های کوتاه می دادم و او دوباره چیز دیگری می پرسید.دیدم پرسش های او مانع عبادتم می شود، برخاستم و نماز مستحبی خواندم.تشهد می خواندم که دیدم بقچه اش را باز کرد و ظرف غذایش را بیرون آورد.بوی غذا حواس مرا پرت می کرد.مرد عرب منتظر شد تا نمازم را تمام کنم.سپس رو به من کرد و گفت:

- برادر، بسم الله.

- نوش جان.بفرما.

- یک لقمه بخور.خوشمزه است.

- نه، نمی خورم.

چند بار اصرار کرد.سرانجام گفتم:

- این هایی که می خوری، غذای حیوانی است.من یازده  ماه است، لب به غذاهایی که گوشت و روغن دارد، نزده ام.اگر به خودت سختی ندهی و غذای حیوانی بخوری، موفق به دیدار امام زمان- عجل الله تعالی فرجه الشریف- نخواهی شد.این را گفتم و به سجده رفتم.عبایم را بر سرم کشیدم تا بوی غذا، اشتهایم را تحریک نکند.

در سجده بودم که دستی به شانه ام زد و گفت:

- آن چه شنیده ای به این معناست که همچون حیوانات غذا نخوری، نه اینکه غذای حیوانی نخوری؛ یعنی به حلال و حرام پایبند باشی و... .

سر از سجده برداشتم تا از مرد عرب بپرسم، منظورش چیست؟ اما او رفته بود. دو دستی بر سرم کوبیدم و تازه فهمیدم او همان کسی بود که من برای دیدارش به این جا می آمدم.2

مسجد سهله


1.مسجد سهله،مسجدی معروف در نزدیکی کوفه استکه تمامی پیامبران در آن نماز گزارده اند.نماز و عبادت در آن مکان بسیار ثواب دارد و دعا در آن جا مستحب خواهد شد.ر.ک:مفاتیح الجنان، فضیلت مسجد سهله.

2.سیمای آفتاب،ص 197.

*تمامی مطالب این پست،برگرفته از کتاب"حیات پاکان"  به نویسندگی آقای"مهدی محدثی" و به نشر"بوستان کتاب" می باشد.

  • محمدعلی حسینی

شما هم نظر بگذارید  (۴۲)

سلام.واقعا وبلاگ زیبایی دارید.....
بسیار مطلب زیبایی بود.
ممنون از اینکه ب وب من سر زدید.با تبادل لینک موافقم.لطفا بفرمایید شما رو با چه اسمی لینک کنم.
لطفا منو هم ب اسم مهدی یاران لینک کنید..........
با تشکر
مهدی یارتان

پاسخ:
پاسخ:
سلام.شما لینک شدید
  • خاک پای یار
  • سلام ممنونم از حضورت چرا موافق لینک نباشم بادیده منت لینکت کردم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما لینک شدید.موفق باشید
  • شهید گمنام
  • سلام
    سالروز امامت حضرت ولی عصر اباصالح المهدی (عج) مبارکباد

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم.
    سلام باپستی باعنوان تبریک امامت حضرت مهدی اپم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام
  • گلستان بلاگ
  • سلام
    با تشکر از مطلب خوب شما
    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.
    http://golestanblog.ir/?p=13763
    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون
    آغاز امامت بقیه الله (عج) بر شما و تمام شیعیان مبارک باد...
    ممنون از حضورتون شما باافتخار لینک شدید مطلب جالبی بود.

    پاسخ:
    پاسخ:
    شما هم لینک شدید
  • محب المهدی
  • عمر من قد نمیدهد
    به سفرت بگو کوتاه بیاید

    ممنون از نظرتون وبتون واقعا زیباست
    با تبادل لینک موافقید؟
    التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما لینک شدید.
  • سالک ولایت
  • به امامت رسیدن منجی عالم بر شماو تمام مسلمین مبارک باد .بنده متقاضی بازدید سبزتان و حضور گرمتان در وبلاگ حسین عصر هستم . بانظر خوبتان مرا یاری کنید.
    سلام
    ممنون از حضورتون...
    جالب بود...
    بله موافقت میشه...
    لطفا ما رو با نام
    امام زمانی ها
    لینک کنید...
    سپس خبر دهید با چه نامی لینکتون کنم...


    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما لینک شدید
    سلام.ممنونم.
    شما هم لینک شدید.
    در پناه حق

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون
  • بنده خدا
  • سلام برادر ! خدا قوت . واقعا قشنگ بود . من لینکتون کردم . شما هم دوس داشتی....
    ما مدعیان خوابیم در عرصه بیداری
    امّا همه می گوییم آن یار نمی آید
    در خواب وخور و غفلت پیوسته گرفتاریم
    چون جمعه شود گوییم دلدار نمی آید
    میدان عمل خالیست ، او در پی سرباز است
    چون ما همه سرداریم، سردار نمی آید!
    التماس دعای فرج . یا زهزا .س.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما هم لینک شدید
  • منتظر فرج
  • آغاز امامت امام زمان عج مبارک
    شما با افتخار لینک شدید لطفا مرا با نام فرج مولا لینک بفرمایید

    پاسخ:
    پاسخ:
    شما هم لینک شدید
    سلام دوست عزیز با افتخار لینک شدید منو با نام منتظران ظهور لینک کن و بهم سر بزن بازم ممنون

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما لینک شدید
  • ♥معبـــرسایبری بی سنگـ╦ــر♥
  • چه انتظار عجیبی!
    تو بین منتظران هم ،عزیز من چه غریبی
    عجیبتر که چه آسان ، نبودنت شده عادت
    نه کوششی، نه وفایی
    فقط نشسته و گفتیم : خدا کند که بیایی!


    با یه آپــــ بسیـــار......منتظرتونم....
  • محمدرضا شیخی
  • سلام برادر قمی.سلام ما رو به بی بی دو عالم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و کوه خضر (ع) برسون.من نفهمیدم این بزرگوار که فرمودید به خدمت امام زمان (عج) مشرف شده چه کسی بوده؟در بحثهای وبلاگ حقیر حتما شرکت کنید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.چشم.
    من این مطلب رو از کتاب حیات پاکان برداشتم و اون جا هم اسمی از این شخص نیاورده بود.
    موفق باشید.
    سلام باافتخارلینک شدید وازاینکه به من اظهارلطف کرده بودید ممنونم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما هم لینک شدید
    درود بر شما
    خدا قوت
    بنده رو با:
    "بودنم درد میکند(هبوط)"
    لینک کنید
    شما هم با تمایل کامل لینک شدین!
    تا ظهور....

    پاسخ:
    پاسخ:
    شما لینک شدید
    از میان اشک ها خندیده می آید کسی
    خواب بیداری ما را دیده می آید کسی

    با ترنم با ترانه با سروش سبز آب
    از گلوی بیشه خشکیده می آید کسی

    مثل عطر تازه تک جنگل باران زده
    در سلام بادها پیچیده می آید کسی

    کهکشانی از پرستو در پناهش پرفشان
    آسمان در آسمان کوچیده می آید کسی

    خواب دیدم , خواب دیده در خیالی دیده اند
    از شب ما روز را پرسیده می آید کسی...
    باسلام.ممنون ازحضورگرمتان.اگرمایل باشیدبایکدگرتبادل لینک کنیم.ممنون.باتشکر.
    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما لینک شدید
  • Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒشوق پرواز
  • شرح احوال مرا بر در این خانه بخوان

    شعر بی خط مرا شعله مستانه بخوان

    *گر نبودم که کنم جان بفدای معشوق

    تربتم را به ره آن شه جانانه بخوان

    السلام علیک یا ابا صالح المهدی (عج)
  • محب المهدی
  • ممنون که لینکم کردید شما هم با افتخار لینک شدید
    عقیده به ظهور حضرت مهدی ( ع ) فقط مربوط به شیعیان و عالم تشیع نیست ،بلکه بسیاری از مذاهب اهل سنت( مالکی ، حنفی ، شافعی و حنبلی و ... ) به این اصل اعتقاد دارند و دانشمندان آنها ، این موضوع را در کتابهای فراوان خود آورده اند و احادیث پیغمبر ( ص ) را درباره مهدی ( ع ) از حدیثهای متواتر و صحیح می دانند ..
  • ♥♥وبلاگ بزرگ یاران امام زمان(عج)♥♥
  • سلام و ممنون از لینکتون دوست عزیز

    با افتخار لینک شدید.

    بازم بهمون سر بزنید .....التماس دعای فرج

    این لوگو(دیگر امکانات) وبلاگ ما هستش.ممنون میشم اونو در بخش تنظیمات وبلاگ خود(کدها و جاوا اسکریپتهای اختصاصی کاربر) قرار بدهید .
    التماس دعای فرج

    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥



    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.لوگویتان را در وبلاگ قرار دادم
  • جوانان عمار
  • سلام محمد علی جان..برادر خسته نباشی..یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام برادر.ممنون .سلامت باشی....
  • منتظر آقا
  • الله اکبر...
    اللهم عجل الولیک الفرج...
    سلام..
    ممنون از حضورتون..
    وبلاگ خیلی خوبی دارین..
    این مطلبتون هم عالی بود ممنون...اجرتون با امام زمان..
    اگر که با تبادل موافق هستید اطلاع بدید ...
    منتظر حضورتون هستم...
    یه خواهش دارم....
    میشه برام دعا کنید...آخه خیلی به دعا نیاز دارم...

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از حضورتون.شما لینک شدید....
    انشاءالله که مشکلتون بر طرف بشه....من قم زندگی می کنم...اگر رفتم حرم حضرت معصومه(س) شما رو دعا می کنم....

    اللهم عجل لولیک الفرج
  • باشـــــگاه آزاد
  • باسلام .ممنون از اینکه سرزدید.عالی بود باریک الله به وبلاگتون وخودتون.شما با افتخار لینک شدید.

    خَلَقَ لَکُم ما فیِ الاَرضِ جَمیعاً
    ای انسان دنیا برای توست ،نه تو برای دنیا

    پاسخ:
    پاسخ:
    شما لینک شدید
  • طلیعه داران
  • سلام
    خدا قوت
    راست میگن کسی که الان امام زمان رو درک و اطاعت نکنه موقع ظهور هم نمیتونه درکش کنه

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون.

    جمله خبری بود یا پرسشی؟؟؟؟
    بسم الله الرحمن الرحیم
    اگر در این ظهور تام خدای سبحان که مطلع کل خیر و پایان هر انجام است هیچ ظلّ و ظلمتی نیست، پس باید گفت که هر چند در شمس ظاهری، ظلّ و سایه‏ای که جدای از اوست مشاهده می‏شود؛ لیک در شمس وجود او که خورشید حقیقت و نیّر ولایت است، هیچ‏گونه ظل و سایه‏ای که غیر از او باشد، مشاهده نمی‏شود، پس بی‏جهت قصد دیدن غیر او نکن![تحریر تمهید القواعد - ج 1 - صفحه 113]
    در روزی که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به دنیا آمدند، گفته‌اند که:

    1- تمام بتها به رو، بر زمین افتادند.

    2- ایوان کسری در آن شب به لرزه درآمد و چهارده کنگره آن ریخت.

    3- دریاچه ساوه که سالها آن را می‌پرستیدند خشک شد.

    4- در بیابان سماوه که سالها کسی در آن آب ندیده بود، آب جاری شد.

    5- آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود، خاموش شد.

    6- تختهای پادشاهان جهان سرنگون شد.

    7- در همان شب، نوری از سرزمین حجاز تابید و تا مشرق ادامه پیدا کرد و ...



    آمنه (سلام الله علیها) در زمان بارداری می‌گفت که هرگز احساس نکرده که باردار شده و هیچگاه باری سنگین همچون زنان دیگر را در خود نیافته است. گفته‌اند پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در هنگام متولد شدن پاکیزه و تمیز بود و خون و چیزهای دیگر به همراه او از شکم مادر خارج نشد. همینطور می‌گویند زمانی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) متولد شد سر به سوی آسمان بلند کرد و سپس برای خداوند تبارک و تعالی سجده نمود.

    آمنه (سلام الله علیها) می‌گوید در هنگام ولادت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، کسی به او گفته بود که او سرور آدمیان را به دنیا آورده است، پس او را "محمّد" بنامد. وقتی عبدالمطلب از این جریان اطلاع یافت، گوسفندی را کشت و گروهی از بزرگان قریش را دعوت کرد و در آن جشن نام پیامبر را محمد یعنی ستوده شده قرار داد.ولادتش مبارک باد..

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون...تاحالا نشنیده بودم
    اگر علاقه مند به مطالب پزشکی،سلامت وعلمی هستید به شماپیشنهاد می کنم که به وبلاگ پومهان سربزنید .
    منتظریم ...
    یاحق....
    سلام وبلگ زیبایی داری تمایل دارم تبادل لینک صورت گیرد.http://ghafeleeshohada.roomfa.com/

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
  • یاثارالله
  • بسم رب الصبور..

    سلام خسته نباشید التماس دعا تورودا وقتی رفتی حرم یا مسجد جمکران برایه منم دعاکن
    واقعاگرفتارم
    بگذریم...
    اومدم سری بزنم خیلی وقت بود مزاحمت نشده بودم
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون.
    چشم
    عالی بود

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " غذای حیوانی نخور تا او را ببینی "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/20855
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام علی (علیه‌السّلام): بر شما باد به ارتباط و بخشش و تلاش با یکدیگر و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر."
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
  • طلیعه داران
  • سلام
    خبری

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.چشم.به وبلاگتون اومدم
    سلام
    شنیده ام که بسیاری از تشرفاتی که نقل می شود در اصل تشرف به محضر حضرت ولی عصر(عج) نبوده و تشرفی به محضر یاوران حضرت بوده است..ضمن اینکه حضرت در تشرفات معتبر به صورت جوان ظاهر شده اند و به صورت فردی عالم و این حالات دنبال جا گشتن و بعد در مسجد سفره غذا باز کردن که به نظر من با توصیفاتی که شنیده ایم از ایشان جور در نمی آید..
    در ضمن فکر می کنم این عکس مربوط به مسجد کوفه باشد.
    با تشکر

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون از نظر و حضورتون...

    والا من این رو از یه منبع گرفتم و نوشتم و نام منبع هم پایان مطلب نوشته شده...

    اون عکس هم از اینترنت برداشتم و تقریبا مطمئنم که عکس مسجد سهله است.

    سایت عتیق هم برای مسجد سهله، همین عکس رو قرار داده.
    ببخشید دوباره مطلب را خواندم. مرد عرب را اشتباهی دیده بودم پیرمرد عرب. البته به مابقی نظرم توجه کنید لطفا.
  • جامانده از پرواز
  • التماس دعا خصوصا در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و جمکران.....................
  • مهد شکوفه های منتظر
  • سلام با افتخار لینک شدید لطفا باز هم به ما سر بزنید.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
    شاید تو…
    سکوت میان کلامم باشی!
    دیده نمیشوی
    اما من تو را احساس می کنم!
    شاید تو ….
    هیاهوی قلبم باشی!
    شنیده نمیشوی
    اما من تو را نفس می کشم!.
    واقعازیبابودموفق باشید.
    سلام افسر سایبر آقا .... ! خدا قوت شدیدا . واقعا عالیه وبلاگت . یه پست جدید گذاشتم . حتما سربزن و نشرش بده لطفا به خاطر آقا .
    تا که نزدیک شود وقت ظهورش صلوات
    تا رسد از سوی حق اذن حضورش صلوات
    بهر دیدار رخش خیز و دعایی تو بخوان
    تا که آید به عیان پرتو نورش صلوات

    التماس دعای فرج . یازهرا.س.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    فراخونی دعای دسته جمعی برای ظهور

    بنی اسرائیل با دعا و گریه ظهور منجی خود را به جلو انداختند

    بیایید ماهم برای ظهور امام زمانمان دعا کنیم

    باور کنید با همین تعداد کم میشود فرج را نزدیک کرد

    بیایید برای امام زمانمان کاری کنیم .

    یادتون نره بیاید سر قرارمون . . . آقا منتظرنا.
    بسم الله رفیق . . .
    التماس دعای فرج . یازهرا.س.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی