نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

زنگ انشا

سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶ ب.ظ
زنگ انشا

بسم الله الرحمن الرحیم


با به صدا در آمدن زنگ مدرسه، همه به کلاس آمدند.مدتی گذشت و دراین هنگام مبصر کلاس مشغول ساکت کردن بچه ها و نوشتن عناوینی مانند:«خوب ها» و «بدها» بر روی تخته سیاه بود

بالاخره معلم وارد کلاس شد.همۀ دانش آموزان دفتر انشا هایشان روی میز قرار دادند.تقریبا اکثر بچه ها می خواستند که امروز قرعه به نام آن ها بیفتد تا انشایشان در حضور معلم و دانش آموزان دیگر بخوانند. موضوعی که معلم برای نوشتن انشا داده بود موضوع جالب و به روزی بود.اما موضوع چه بود؟؟؟؟

«باید ها و نباید های یک رییس جمهور ؟؟؟» موضوع جذابی بود که بچه ها با شور و اشتیاق در مورد آن انشا نوشته بودند.

معلم نام محمدعلی را از روی دفتر نمره خواند و او با خوشحالی پای تخته رفت و شروع کرد به خواندن:

«بسم الله الرحمن الرحیم.

موضوع انشا:باید ها و نباید های یک رییس جمهور

همان طور که می دانید رییس جمهور یک شخص خیلی مهم در یک کشور محسوب می شود. در کشور ما هم  بعد از رهبری ،رییس جمهور در مقام دوم اهمیت قرار دارد؛ به همین دلیل مردم بر روی واژه واژۀ سخنان او (به قول گفتنی) حساب باز می کنند.

من در این انشا سعی کردم با استفاده از ذهن خودم و با کمک پدرم و البته تجاربی که تاکنون در این زمینه بدست آوردم، چند مورد از کارهایی را که رییس جمهور نباید یا نباید انجام دهد را بنویسم:

1.رییس جمهور اگر در روز های قبل از انتخابات وعده ای می دهد ، باید به آن عمل کند.اگر وعده ی اعتدال می دهد، باید در دوران ریاست جمهوری اش هم اعتدال را رعایت کند.به طور مثال دیده نشدن حتی یک نفر از حزب مخالف در کابینه او دلیل بر عدم رعایت این موضوع است.

2.اگر از یک کاری که در دولت قبلی انجام شده ،انتقاد می کند، بالطبع نباید آن کار را در دولت خودش انجام دهد.آقای رییس جمهور! اگر تغییرات اتوبوسی بد است، شما در دولت خودتان این کار را انجام ندهید.(البته لازم به ذکر است عوض کردن اکثر شهردار های کشور ، یک جور تغییر کامیونی محسوب می شود و هیچ ارتباطی به اتوبوس و اینجور حرف ها ندارد!)

3.رییس جمهور باید قبل از گرفتن مقام ریاست جمهوری، یک دوره کلاس شناسایی افراد مودب را بگذراند تا به هر کس و ناکسی لقب مودب را نسبت ندهد.خواهشمند است در این دوره از کلاس به ایشان عرض کنید که آدم قاتل و خائن ، مودب محسوب نمی شود.

4.همچنین توصیه می شود آقای رییس جمهور قبل از گرفتن کلید پاستور، یک دوره کلاس فشرده ریاضی را بگذراند تا فرق بین 50 روز  و 500 روز را تشخیص دهد.

5.البته لازم به ذکر است کلاس ادبیات هم برای منتخب مردم گذاشته شود تا ایشان فرق بین اعتدال و اصلاحرا دانسته و ندانسته به مردم وعدۀ دروغ ندهند. ضمنا باید فرق بین «گزارش و سیاه نمایی» و« کلید و داس و بولدوزر» و « توافقنامه و ذلت نامه» هم به ایشان به طور کاملا تخصصی آموزش داده شود.

6.باید قبل از دادن کلید پاستور به رییس جمهور منتخب، به ایشان متذکر شد که برای بالابردن مقام خود در بین مردم، خود را بالا بکشید نه رییس جمهور قبلی را پایین.

7. منتخب مردم برای تصدی ریاست جمهوری باید ادب را رعایت کرده و به آن تعدادی از مردم که به او رای نداده اند، هر انگی را که دل مبارک خود و هم کاران هم حزب شان خواست، نچسبانند.

8.به عنوان نکتۀ آخر، رییس جمهور باید مواظب رفتار و گفتار و احیانا خاطره سازی اطرافیان خود باشد؛ چرا که عدم جلوگیری از این کار این معنی و مفهوم را می رساند که رییس جمهور منتخب موافق کارهای ایشان است.»

پایان

معلم:آفرین پسرم.20

شما هم نظر بگذارید  (۵)

مطلب بسیار جالب و دقیقی هست.
واقعا به روشنگری و نگاه دقیق جوانانی مثل شما که باعث سرافرازی هست افتخار میکنم
استوار و پایدار باشی
یا علی
سلام . من اگه معلمت بودم 22 بهت می دادم . پست قشنگی بود . در کل وبلاگت خیلی خوبه. موفق باشی . به منم سربزن.
پاسخ:
سلام.

9. رئیس جمهور  بهتر است یا در مناظره ها نگوید شایسته سالاری یا اگر گفت عمل کند و 26000نفر مدیر دولتی را در عرض 6ماه عوض نکند.

10. رئیس جمهور بهتر است عاشورای 88 و 9 دی را به خوبی و بزرگ و با خط زیبا بر در یخچال و خانه و محل کار و تلفنش بنویسد تا فراموش نکند و خیال نکند که مرئم فراموش می کنند.

11. رئیس جمهور یادش باشد که مردم در فشار اقتصادی هستند و به وعده های قبل از انتخاباتش که می گفت برنامه اقتصادی داریم عمل کند و اگرنه مردم خدایی نکرده به او می گویند.... خالی بند...

12. رئیس جمهور یادش باشد که ما 4 شهید هسته ای دادیم برای استقلال کشور و ما از تحریم هراسی نداریم.

13. در نظر داشته باشد که می دانیم مدیران دولتی اکثرا و یا شاید هم تماما اصلاح طلب شده اند.

14.یادش باشد که ما سران فتنه را فراموش نمی کنیم و مواظب عکس هایش باشد.

15.و....

ببخشید دوست عزیز ایده ی جالبی دادید و از اون جایی که بنده هم داغ دلم تازه شد یه سری مطالب رو نوشتم

موفق باشی

پاسخ:
سلامت باشید

راستی یه چیز دیگه

رئیس جمهور یادش باشه که ما یه رهبر داریم اونم حضرت ایت الله العظمی امام خامنه ای می باشد

پاسخ:
صد البته.
سلام وب زیبایی داری ...
توی درباره ی من دیدم نوشتی همه رو اذیت می کنم ،چرا!
میتونم بپرسم .
راستی منم متولد 77 هستم بیا تبادل لینک.
پاسخ:
سلام 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی