نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

حجت خدا تویی!

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

- پدر او را دیده بودی؟

- آری

- کاش ما هم می دیدیم.چگونه بود؟

- بسیار  زیبا همچون ماه!

- چطور شد که موفق به دیدنش شدی؟

- این ماجرا مربوط به سال ها قبل است.

ابوسهیل، نفس عمیقی کشید و گفت:

چندسال پیش، هنگامی که امام در بستر بیماری بود، برای آخرین بار به دیدنش رفتم.لحظات آخر زندگی اش بود. دلم می خواست وقت  را غنیمت شمرده، حدیثی از او یاد بگیرم.دوست داشتم خدمتی از دستم بر می آمد و با جان و دل آن را انجام می دادم.ولی افسوس .... .به «عقید» حسادت می کردم؛ آخر او خدمتکار امام بود و افتخار بزرگی نصیبش شده بود.

به امام حسن عسکری –علیه السلام- خیره شدم.در این افکار بودم که امام به هوش آمد و عقید را خواست.عقید که به حضورش شتافت، به او گفت مقداری کُندُر را در آب بجوشانند و برایش بیاورند.

عقید به اتاقی رفت و دستور امام را به نرجس رساند.طولی نکشید که جوشانده آماده شد.امام تا خواست جوشانده را بنوشد،دوباره ضعف بر او چیره شد.دست هایش می لرزید و صدای برخورد کاسۀ گلین به دندان هایش شنیده می شد.کاسه را پایین آورد.خواستم کمکش کنم؛اما نپذیرفت. به عقید گفت به اتاق برو.کودکی را می بینی که در حال سجده است، او را پیش من بیاور. عقید رفت و زود برگشت.از او پرسیدم:چه شد؟ چرا برگشتی؟ گفت: دیدم کودکی سر بر سجده گذاشته و دست به سوی آسمان بلند کرده.به مادرش گفتم که امام او را می خواهد. چند لحظۀ بعد، مادر با کودکش آمد و با هم، کنار بالین امام حاضر شدند.

ابوسهیل دستی به محاسن خود کشید.هنگامی که دید سهیل اشتیاق زیادی برای شنیدن دنبالۀ ماجرا دارد، ادامه داد:

چهرۀ کودک،مثل ماه می درخشید.موهای سرش مجعد بود و میان دندان هایش کمی فاصله.

پنج ساله به نظر می آمد.امام تا او را دید، وی را در آغوش گرفت و دست بر سرش کشید.چشمان امام پر از اشک شده بود.به عقید گفتم این کودک کیست؟ و قبل از اینکه عقید حرفی بزند،امام حسن عسکری(ع) به کودک گفت: ای سرور خاندانت، کمی آب بده که وعدۀ دیدار نزدیک است.

کودک، کاسه را به لب های پدرش چسباند و امام چندجرعه از جوشانده را نوشید و بعد با کمک او وضو گرفت. من و عقید به چهرۀ مهربان کودک نگاه می کردیم. با این که بچه بود، ولی هیبت مردانه ای داشت.امام پیش از آغاز نماز، به او گفت:

مهدی جان! صاحب الزمان و حجت خدا بر روی زمین تویی؛ تو همان کسی هستی که پیامبر- صلی الله علیه و آله- نوید داده است. تو فرزند من و من پدر تو هستم.تو پایان بخش سلسلۀ امامانی.

این را گفت و اشاره کرد که او را به متکا تکیه دهند و پیش از اینکه نماز را آغاز کند، پلک های خسته اش روی هم افتاد و بدن رنجورش، آرام گرفت.مرغ جانش تا بی نهایت به پرواز در آمده بود.

ابوسهیل و خانواده اش گریستند. سهیل اشک هایش را پاک کرد و به پدرش گفت: خوشا به سعادتت که امام زمان – عجل الله تعالی فرجه- را دیده ای. کاش چشم من نیز لیاقت دیدار او را داشت.*


همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی              

                                     چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی


* منتهی الآمال، ص 735 و 743.

به نقل از کتاب"حیات پاکان"..............مهدی محدثی............انتشارات بوستان کتاب

  • محمدعلی حسینی

شما هم نظر بگذارید  (۱۷)

  • حجاب آسمانی ترین راه
  • سلام همسنگر خدا قوت ممنون از حضور سبزتون..

    بازم تشریف بیارید

    درپناه حق
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/28201
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
  • رهگذر مهتاب
  • سلام آغاز امامت حضرت مهدی بر شما مبارک

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • باران (رازی در منتهی الیه مشرق)
  • ناگهان ... آذرخشی فرا می­ تابد! از مشرق ربیع‎الاول تا آسمان را درهم می­ نوردد؛ طلوع را شرمنده می­ کند؛ فلق را به تحدّی می­ خواند؛ زمین را به آسمان می­ پیوندد؛ کهکشان را در زلال اقیانوس مهمان می­کند و دریا را به روشنی ستاره­ ها می­ بخشد؛ جهان را به تماشای دل­ انگیزیِ خویش می­ خواند.

    تمام دنیا یک چشم می­ شود و تمام این چشم، یک نگاهِ خیره به یک صفحه از تقویم: نهم ربیع‎الاول؛ که ملکوتی­ ترین و قدسی­ ترین قلم آفرینش، بر آن نگاشته است:
    جآءَ الحقّ و زَهَقَ الباطل
  • طلیعه داران
  • مهدی جان

    تو را دارم و غمی ندارم

    افسوس که نشد باری از دوشت بردارم....


    اغاز امامت اخرین ذخیره ی الهی مبارک


    ا
    با تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج)

    طرح 10 هزار ختم صلوات برای ظهور آقا برگزار می شود.

    ممنون میشم در این طرح شرکت بفرمایید

    التماس دعا
    از هجر تـو بی قرار بـودن تا کـی؟ بازیچه روزگـار بـودن تا کـی؟
    ترسم که چراغ عمر گردد خامـوش دور از تو به انتظار بودن تا کـی؟
    .
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    نهم ربیع الاول سالروز تاجگذاری حضرت بقیه الله الاعظم امام مهدی و آغاز امامت و ولایت ایشان بر گستره گیتی فرخنده و مبارک باد.

    ممنون از حضورتون
    اگر با تبادل لینک موافقید ما رو با نام(وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد) لینک کنید و ما اطلاع بدیدکه شما را با چه نامی لینک کنیم
    التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم.شما لینک شدید.لطف کنید و ما را هم با نام شهیدان لینک بفرمایید.
    موفق باشید
  • بی قرار ظهور
  • سلام از شما دعوت می کنیم برای مشاهده مطلبی در رابطه با شهید احمدی روشن.با نظرات خوبتون مارو یاری بفرماییدیا حق

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.به وبلاگتون اومدم
  • گلستان بلاگ
  • سلام
    با تشکر از مطلب خوب شما
    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد

    منتظر مطالب خوب شما هستیم
    http://golestanblog.ir/?p=13741

    پاسخ:
    پاسخ:
    ممنون
  • روضه امام حسین (ع)
  • سلام ،منون ک مارو قابل دونستید و ب وبلاگ سر زدید..
    با افتخار لینک شدید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما هم لینک شدید
  • یاثارالله
  • بسم رب الصبور..
    سلام مومن خسته نباشید من باافتخار لینکتون کردم منتظر نظراتتون درباره وبلاگم هستم
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.شما هم لینک شدید
  • پایگاه اینترنتی سربداران
  • سلام خداقوت
    ذکر منبع هم زدم
    اللهم عجل لولیک الفرج
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
    بغض های فروخورده ام انگار،دیگرراهی به جز فریاد ندارند...وچقدر دوست دارم این روزها فریاد بزنم... فریاد...

    فریادی برای غربت مولایمان...
    از دل نوشته جدید وبلاگم دیدن کنید ونظر زیباتو برام بنویسمنتظر حضور گرمت هستم ...
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " خوشا به سعادتت که امام زمان (عجل‌الله‌ تعالی‌فرجه) را دیده‌ای "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/20809
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف): اگر خواستار رشد و کمال باشی، هدایت خواهی شد و اگر طلب کنی میابی."
    یا علی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام.ممنون
    سلام ببخشید
    لینن شدید
  • آهسته عاشق می شوم
  • عاشق هم شدی
    مثل "زلیخـــا"سمج باش
    آنقدر رسوا بازی دربیاور
    تا خدا خودش پا درمیانی کند...!!!
    .
    .
    .
    اللهم عجل لولیک الفرج
    .
    .
    .
    التماس نور
  • مــــــــــــحــــــــــمـــــــــــــد
  • میدونم پاتوق هرچی دلشکسته ست،حرمه
    هرکی از غربت این زمونه خسته ست،حرمه
    هر کی از دنیا بریده این روزا سمت توئه
    هرکی هرچی که درِ به روش بسته ست،حرمه...
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی