نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

تمرین نویسندگی می کنم ... شما هم خط خطی هام رو غلط گیری کنید تا نویسنده خوبی بشم .

نوشته های یک پسر قمی

سلام . خوبید ؟ خوشید ؟
ممنون که اومدید تو این وبلاگ .
من یک پسرم ... متولد ۷۷ ... پس هنوز جوونم ... شاید بهتر باشه بگم تازه اول جوونیمه اما مطمئنا وقتی میگم جوون ، یاد تلف کردن وقت و بی بند و باری و ول بودن تو کوچه و خیابون نمی افتم . من جوونیم رو گذاشتم ( یعتی دارم میذارم ) پای تحصیل ... حالا اینکه چه رشته ای و چه دانشگاهی و ... بماند . اما بچه درسخونی بوده و هستم ... همین قدر بگم که معدل سوم دبیرستانم بالاتر از ۱۹.۷۰ شد .

حالا اینا رو چرا گفتم ؟ گفتم که بدونید تنبل نیستم و اصولا چون نمره یکم برای دانش آموزا شخصیت میاره ، خواستم برای خودم شخصیت بیارم :)))) حالا دیگه ...

چرا خواستم برای خودم شخصیت بیارم ؟؟؟ خب این چه سوالیه ... هر کسی دوست داره شخصیت داشته باشه دیگه ... شما عین ۷ میلیارد آدم رو ببینی و بگی « بی شخصیت » ، تقریبا ۹۹ درصدشون هیچ واکنشی نشون نمیدن ؛ چون زبون فارسی بلد نیستن !!!

اما جدا از شوخی ، جدا شدن از شوخی سخته ولی من این سختی رو تحمل می کنم و جدا میشم و جدی به شما عرض می کنم : می خوام بنویسم ... دیگه از این واضح تر ... نوشتن ... قلم ... کاغذ ... شما هم غلط هام رو بگیرید ... بی رحمانه انتقاد کنید ... باور کنید جدی میگم ... من واقعا از انتقاد شما استقبال خواهم کرد ... حتی از اون انتقاد هایی که به اختلاف سلیقه برمیگرده ... اصلا شاید سلیقه شما بهتر بود و من سلیقه ام رو عوض کردم ... پس از من انتقاد کنید ... مطمئن باشید من شما را به جهنم حواله نخواهم داد :)))

یاعلی

دعا برای شیعه

شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۲۸ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم



دعا برای همه

شغلم زیتون فروشی بود. مدّت ها خدمت امام کاظم علیه السلام بودم . پس از شهادت ایشان نیز افتخار شاگردی امام رضا علیه السلام را داشتم . رفت و آمدهای ما سبب شده بود که امام ، عنایت ویژه ای به من داشته باشد. روزی خدمت امام رفته بودم و می خواستم التماس دعا بگویم .به آن حضرت عرض کردم :« آقا می شود لطف کنید، برای من و خانواده ام نیز دعا کنید ؟!»

امام فرمود : « مگر من دعا نمی کنم؟ وقتی اعمال شما را می بینم ، برایتان دعا می کنم. به خدا سوگند ، اعمال شما هر روز و هر شب بر من عرضه می شود .»

از این سخن امام خیلی تعجب کردم. یعنی خدا با توجه به کدام اصل ، اعمال ما را به امام نشان می دهد. امام حرف بزرگی را بیان کرد. البته چیزی نگفتم ، شاید امام آثار شگفت زدگی ام را دید که فرمود :« مگر قرآن نمی خوانی ؟ خدا می فرماید (وَ قُلِ اعمَلوا فَسَیَرَی اللهُ عَمَلَکُم وَ رَسُولُهُ وَ المُومِنُونَ )؛ « بگو ای محمد عمل کنید، خدا و پیامبرش و مؤمنان اعمال شما را به زودی خواهند دید.» سپس امام توضیح داد که مقصود خدا از مؤمنان در آن روز ، علی بن ابی طالب علیه السلام بوده است.

دانستم که در هر روزگاری ، مؤمنی که اعمال ما را می بیند، امام همان زمان است .1

************************************************************************************

دعا برای شیعه

می خواستم از منزل بیرون بیایم . جلو رفتم تا از حضرت خداحافظی کنم.

- به امام گفتم : مرا از دعای خیرتان فراموش نکنید.

-[امام فرمود:] آیا گمان می کنی تو را فراموش می کنم؟

سؤال امام ، فکرم را مشغول کرد. با خودم گفتم ، امام حتماً برای شیعیانش دعا می کند.من هم که از شیعیان امامم! پس مرا هم دعا می کند ... صدایم را صاف کردم و پاسخ دادم :

- نه شما مرا فراموش نمی کنید!

-[امام فرمود:] از کجا این را دانستی ؟

- من شیعه شما هستم . یقیناً شما برای شیعیان دعا می کنید.

امام برداشت مرا تأیید کرد. فهمیدم که امام ، ما شیعیان را از دعای خیرش فراموش نمی کند . وقتی می خواستم خداحافظی کنم ، امام فرمود: « هر وقت می خواستی بدانی که نزد من چه جایگاهی داری ، نگاه کن ببین من نزد تو چه جایگاهی دارم . »2


1.الکافی ، ج 1 ، ص 219 ، ح 4 .

2.همان ، ج 2 ، ص 652 ، ح 4 .


رونوشت از :امام رضا علیه السلام و زندگی .....مهدی غلامعلی....انتشارات آستان قدس رضوی

 

شما هم نظر بگذارید  (۱۵)

سلام
متشکرم بابت این دو داستان بسیار زیبا
التماس دعای فراوان دارم
پاسخ:
سلام 


  • مدیون شهــــدا
  • سلام عید برشماهم مبارک...
    مطلب جالی بود
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ...ممنون از حضورتون
    ممنون بابت مطلب زیباتون.
    شمام طلبه هستید؟!
    پاسخ:
    نه...

    طلبه بودن سعادت میخواد که فعلا من نداشتم
  • مسافر88 آرام
  • سلام
    عیدتون مبارک

    امام رضا (علیه السلام) فرمودند:

    مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحیَی فیه أمْرُنا, لَمْ یَمُتْ قَلبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ القُلُوبُ

    هر که در مجلسی بنشیند که در آن امر ما [اهل بیت] احیا شود،
      قلبش نمی‌میرد ،
    در روزی که همه قلبها می میرند.

    ( بحار الأنوار، ج 49، ص 90)


    جایگاه اقا پیش من کجاست یعنی؟!
    دلنوشه ی شیرینی بود...

    دعامون کنین
    اللهم صل علی محمدو ال محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
    پاسخ:
    سلام 

    محتاجم به دعا 
  • فانوس جزیره
  • سلام علیکم
    میلاد امام رئوف بر شما بزرگوار مبارک
    عیدی شما از امام رضا علیه السلام :
    « سُئِلَ الرِّضا(علیه السلام) عَنِ السِّفْلَةِ فَقالَ(علیه السلام):مَنْ کانَ لَهُ شَىْءٌ یُلْهیهِ عَنِ اللّهِ ».
    از امام رضا(علیه السلام) سؤال شد:
     سفله کیست؟
    فرمود: آن که چیزى دارد که از [یاد] خدا بازش دارد.
    عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
    پاسخ:
    سلام علیکم

    ممنون از حدیث زیبایی که فرستادید
    سلام اخوی،عیدتون مبارک.مطلب خوب وعالیی بود.تشکر
    پاسخ:
    سلام 

    ممنون از حضورتون 

    عیدشما هم مبارک
  • گلستان بلاگ
  • با سلام

    این مطلب به نام شما در گلستان بلاگ منتشر شد.

    لینک مطلب :

    http://golestanblog.ir/%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87/

    با تشکر از مطالب خوبتان

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    پاسخ:
    سلام 

    متشکرم 
    سلام

    سپاس ازدعوت شما

    مطلب زیبایی بود،ممنونم

    بازهم به ماسربزنید!
    پاسخ:
    سلام 
    سلام
    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    " دعا برای شیعه "
    با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/33323
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:
    "امام رضا (علیه‌السّلام): هر کس [از خدا] بهشت بخواهد و در برابر سختی‌ها شکیبایی نورزد، بی‌گمان خود را ریشخند کرده است."
    یا علی
    پاسخ:
    سلام 

    متشکرم از شما 
    واسه اون گنبد زرین
    پشت کوه‌های خراسون مرقد پاکتو دیدن
    واسه اون صحن مطهر تو غروب کنار ایوون
    واسه کفترای معصوم که تو آسمون می‌گردن
    واسه آدمای مغموم که میان، دخیل می‌بندن
    واسه اون هوای تازه که پر از عطر گلابه
    اگه دستم به ضریحت برسه واسم یه خوابه
    واسه اون حوض قشنگی که پر از آب زلاله
    واسه سنگ فرشای ایوون که برام خواب و خیاله
    دل من تنگه میدونی کاشکی قابلم بدونی
    چقدر آرزو دارم لب حوض وضو بگیرم
    یا که از تربت پاکت مثل یاسا بو بگیرم
    واسه اون اوج شکفتن توی عالم زیارت
    واسه اون لحظه که آدم می‌رسه به بی‌نهایت
    واسه اون کفشا که مردم روی پله در میارن
    واسه اون شمعی که روشن توی صحن تو می‌زارن
    واسه اون ساحت پاکی که درش همیشه بازه
    واسه دستای نیازی که به سوی تو درازه
    دل من تنگه می‌دونی کاشکی قابلم بدونی
    هیچ کسی نومید و ناکام نمی‌ره از آستانت
    تو پر از لطف و شفایی واسه درد دوستانت
    مثل مرهم تو میمونی واسه آدمای دربند
    تو امیدی که می‌شینه توی قلب یه نیازمند
    تو صدام کن، تو صدام کن، زائر کوی تو باشم
    یا برای کفترات من، سر ظهر دونه بپاشم
    من یه قاصر یه خطاکار لحظه خوب مناجات
    میدونم که هیچ نیازی به زیارتم نداری
    اما من غرق نیازم اما تو بزرگواری
    واسه تو حرم نشستن واسه لحظه‌ی رسیدن
    دل من تنگ می‌دونی کاشکی قابلم بدونی

    اللّهم صلّی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    پاسخ:
    ممنون از شعری که فرستادید
    سلام.
    خیلی زیباوتاثیرگذاربود...
    پاسخ:
    سلام 
    سلام
    ممنونم از حضورتون و پست های بسیا رمفید و عالیتون خدا خیرتون بده
    ببخشید بابت تاخیر نائب الزیاره بودم حرم امام رضا ع
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پایدار باشید
    یاعلی ع
    پاسخ:
    سلام 

    زیارتتان قبول
    لبیک یا زهرا...
    موفق باشید و شیعه إن شاءالله
    یا علی
  • ▂▃▅▆▇█ هبوط █▇▆▅▃▂
  • جان عالم به فدای یک لحظه دعایش!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی